Khamis, 5 Mei 2016

8 Gambar Dan Permintaan Terakhir Yuyun Gadis 14 Tahun Dirogol Sampai Muat Oleh 14 Lelaki.

Sesuai dengan permintaan natizen akhirnya kes yuyun menjadi  perhatian media negara itu, bukan saja rakyat biasa dan juga artis peresident joko widodo juga turut memberikan perhatian dan mengutuk perlakuan 14 lelaki yang merogol gadis bernama yuyun itu hingga mati dan pelaku itu harus di hukum seberat beratnya.

Kejadian yang menimbulkan kemarahan ramai itu mendesak kerajaan negeri itu segera bertindak tegas berikutan kes gejala seksual semakin hari semakin meningkat .

Ibu yuyun yana 30 yang hanya boleh berharap agar 14 lelaki yang membunuh anaknya dengan kejam agar dihukum seberat beratnya.

“kalau hukuman 10 tahun penjara rasanya tidak setimpal dengan apa yang mereka buat,kami meminta kepada mahkamah agar jatuhkan hukuman mati atau penjara seumur hidup .

“Kenapa mereka tidak dihukum dengan sepatutnya, apakah krerana kami tidak mempunyai harta, dan hanya rakyat miskin? hanya anaklah harta saya, itu yang saya perjuangkan dalam hidup, anak saya cuma dua yang perempuan bernama yuyun dan lelaki bernama yayan mereka kembar katanya pada BBC indonesia yang datang ke kampung yuyun semalam.

Seperti yang diketahui yuyun yang ditemui maut dengan mengenaskan setelah dikabarkan hilang pada awal april lalu di dusun kasian kasubun. padang ulak tending bengkulu.
Ibu yuyun juga menjelaskan bahwa anaknya itu merupakan seorang anak yang rajin belajar.

walaupun kami orang tuanya hanya sebagai kuli kebun, tapi cita cita yuyun mahu menjadi seorang guru. senada dengan ibunya ayah yuyun juga seolah ingin mengatakan hal yang sama mengenai yuyun yang kini hanya tinggal nama.

Anak saya sejak dari sekolah dasar selalu mendapat markah yang bagus,dirumah banyak piala yang kami simpan atas kecerdasan yuyun di sekolah, kata ayah yuyun yang bekerja sebagai penoreh getah dan pencari rumput kandang peternak.

Yuyun juga dikabarkan oleh warga setempat selalu mebersihkan masjid di desanya ketika mengaji.

Katanya beberapa bulan silam yuyun sempat meminta kepada kedua orang tuanya untuk dibelikan Hanphone, namun kerana keadaan ekonomi mereka tidak mungkin ibu yuyun berpesan selepas habis sekolah baru dibelikan hanphone kerana takut pelajarannya terganggu.

Namun ibu yuyun mengaku sejak dari pada itu dia tekad menabung sedikit demi sedikit untuk memenuhi permintaan Anak kesayangannya itu,namun belum sampai kesemuanya terkumpul, yuyun sudah dipanggil Allah. katanya.

Bagaimanapun duit yang di kumpul ibu yuyun sejak bulan lalu  itu disumbangkan kepada masjid di kampungnya dimana tempat yuyun mengaji dengan rakan rakannya sebagai ganji janjinya untuk membelikan hanphone kepada yuyun.








loading...