Isnin, 16 Mei 2016

Saya Sangka Isteri Hamil Sebab Kondom Bocor! Rupanya Isteri Saya Hamil Sebab Kekasih Facebook.

Kondom adalah salah satu alat untuk pencegah kehamilan yang sering dipakai pasangan suami isteri, Akan tetapi jangan langsung menyalahkan kondom yang digunakan apabila kehamilan tetap terjadi.

Berlaku satu kes yang agak mengejutkan dimana seorang suami kecewa atas kelakuan isterinya yang disangka hamil kerana kondom yang dipakainya bocor, rupa rupanya kehamilan itu adalah hasil dari pada hubungan sulit isterinya dengan lelaki lain yang dikenalinya di media sosial sejak dua tahun lalu.

Arman pemandu taksi  30 tahun yang kahwin dengan isterinya fatimah 22 tahun, meraka berkahwin dengan pilihan orang tua.

Sebelumi arman mengatakan bahwa dia belum sedia menjadi seorang ayah kerana masalah ikonomi keluarga mereka dalam kadaan susah, sebab itu dia selalu menggunkan kondom sebagai pencegah kehamilan.

“Setiap kali saya berhubungan intim dengan isteri saya selalu menggunakan kondom untuk mencegah kehamilan, awalnya saya percaya bahwa kondom yang saya pakai itu ada yang bocor sehingga mengakibatkan isteri saya hamil, isteri saya pun tidak menolak kemungkinan itu”

“Akan tetapi apa yang memeranjatkan saya adalah apabila saya membuat ujian DNA pada bayi  itu selepas 4 bulan, ia tidak sama dengan saya, saya membuat ujian DNA itu atas naluri batin yang sangat kuat” katanya.

Arman menceritakan sejak perkahwinannya dengan isterinya awalnya bahagian, namun sejak dua tahun lalu hubungan mereka agak retak, ia juga mengetahui bahawa isterinya mempunyai rakan lelaki yang dikenalinya di laman facebook.

“Saya pikir mereka hanya rakan facebook saja selama ini, saya juga tidak mengenali lelaki itu kata arman dengan nada sayu dalam panggilan telifon ketika dihubungi.

Arman yang membuat report di balai polis, kerana kehilangan isterinya dipercayai lari bersama kekasihnya itu selepas 4 bulan melahirkan bayi tersebut.

Apa yang menyedihkan arman adalah sepujuk surat yang ditinggalkan isterinya yang mengatakan bahwa dia lari bersama kekasihnya, dan anak yang baru berusia 4 bulan tersebut adalah hasil dari pada hubungan mereka bukan dengan arman.

“Sehari sebelum isteri saya lari kami sempat berperang mulut atas hasil ujin DNA tersebut, saya juga sempat melontarkan kata kata kesat padanya, laki mana yang tidak marah kalau isterinya curang dengan lelaki lain, bahkah sampai mereka melahirkan anak dari hubungan haram mereka itu”ujarnya.

Apabila arman ditanya tentang rasa kecewanya beliau mengaku bahawa dia sebenarnya tidak kecewa isteri yang selama ini dipercayainya meninggalkannya, Dia lebih bersukur kerana temberang isterinya akhirnya terbongkar, namun ia mengaku kecewa dengan sikap isterinya yang sanggup meninggalkan bayi yang masih berusia 4 bulan itu.

“Bagi saya tidak ada alasan untuk saya membuang bayi ini, dia tidak bersalah dalam hal ini saya akan menjaga dan menganggap ia sebagai anak kandung saya sendiri. tutup arman” ketika dihubungi.

Nota: cerita ini diceritakan oleh arman di laman media sosial facebook sejak semalam namun telah dipadam, oleh sebab sebab tertentu. kisah ini di siarkan semula oleh eberita.org atas keizinan beliau dengan beberapa syarat seperti nama asli isteri dan tempat di rahasiakan, katanya beliau sudi berkongsi cerita sebagai pengajaran kepada suami suami lain agar lebih berhati hati dalam berumah tangga.-eberita.org
loading...