Sabtu, 28 Mei 2016

Wanita Ini Sakit Perut Selama Dua Minggu, Akhirnya Terjawap Kondom Tertinggal Didalam Perut.


Seorang wanita dikejarkan ke hospitan kerana mengeluh kesakitan yang luar biasa di bagian perutnya, setelah doktor membuat pemeriksaan di hospital telah menemui sesuatu yang mengejutkan.

Dikutip dari daily mail, pada jumaat 27.05.2016, wanita yang berusia 26 tahun itu datang kehospital kerana mengeluh sakit perut yang teruk, kerana kesakitan itu dia menggalami demam dan tiada selera Makan.

Hasil dari X Tray menunjukkan bahawa bahagian usus perutnya membengkak berisi cecair yang hampir meletup.

Hingga doktor terpaksa membuat pembedahan mengejut kerana disyaki wanita itu terkena radang usus buntu.

Mereka bergegas melakukan pembedahan untuk mencabut organ yang sudah dijangkit itu sebelum meletup. Namun mereka kemudian menemui sesuatu yang aneh didalam usus wanita itu.

Hasilnya, ada sebuah kondom yang tersangkut di dalam usus wanita itu, pekara itu mengejutkan doktor kerana pertama kali terjadi.

Kata doktor ketika mereka membuat pembedahan, ”Tanpa disangka, ketika kami mengiris usus dan menemukan bagian tak lengkap bahan yang dibuat dari getah yang bentuknya seperti kondom” katanya pada Journal of Medical Case Reports, ”

Mangsa yang merupakan warga kamerun mengatakan bahawa dugaannya tidak salah, setelah berangsur pulih dia menerangkan bahawa, tidak sengaja menelan sebuah kondom sekitar dua minggu lalu ketika sedang bermesraan dengan suaminya.

Kondom itu menjadi longgar tanpa sengaja saya menelannya “katanya”

Setelah lima hari menelannya ia merasakan sakit biasa pada bagian perut dan selera makannya mulai hilang. namun semakin hari rasa sakit dalam perut semakin teruk dan membuatnya tersiksa.

Menurut doktor yang merawatnya kondom isu koyak berkecai sebagian kecil masuk ke usus saluran pencernaan manakala selebihnya masuk kedalam usus hingga menbuatkan usus bengka dan infeksi.

Doktor tersebut juga mengatakan sebelumnya dia juga pernah menemui didalam usus pesakit yang lain seperti tali pancing, duit logam,batu, sikat, gigi, jarum, gigi, serpihan tulang, bulu anjing, bulu kucing, penyungkit gigi, pembersih lidah, Filter Rokok ,dan beberap pill yang keras didalam usus bermasalah.

“Apabila benda ini terjadi di dalam usus, denyut-denyut usus besar yang berguna untuk mendorong makanan tidak cukup kuat untuk mengeluarkan benda yang masuk itu”

‘Benda itu boleh terjebak bertahun tahun tanpa menimbulkan gejala, tapi apabila ia sudah terlalu lama ia akan sangat berbahaya, biasanya yang mengalami perkara ini kebanyakannya adalah kanak-kanak,katanya. E-Berita.org
loading...