Khamis, 30 Jun 2016

3 Suspek Pembunuhan Suami Isteri Dan Cucu 7 Tahun Akhirnya Dihukum Gantung.


Masih segar di ingatan pembunuhan kejam melibatkan 3 sekeluarga mati termasuk seorang kanak-kanak lelaki berusia 7 tahun  disembelih oleh 3 perompak yang bermotifkan dendam.

Bagai manapun ketiga-tiga suspek yang bernama yoga 20. rori 19, nanang 18 telah dijatuhi hukuman gantung sampai mati oleh makamah hakim Selayang medan 29.06.2016.

Ketiga-tiga suspek terbukti salah dan meyakinkan melakukan pembunuhan secara berancangan dan bermotifkan dendam.

Mendengar keputusan hakim tersebut, keluarga mangsa terus melaungkan takbir“Allahu Akbar, Allahu Akbar, Allahu Akbar”. Mereka menangis dan saling berpelukan. Begitu juga dengan ketiga suspek yang hanya mampu menitiskan air mata penyesalan.

Selayang medan: Pasangan suami isteri yati dan yakob berserta cucunya andika ditemukan maut pada jumaat 23.10.2015.

Mengimbas kembali kejadian yang berlaku Ketiga mangsa ditemui oleh anak mereka yang berkebetulan balik rumah.

Sekurang-kurangnya Ada 29 Adegan semula yang diperagakan oleh tiga suspek dalam pembunhan itu ,dari adegan semula tersebut diketahui alasan ketiga-tiga menyembelih kanak-kanak 7 tahun itu kerana melihat suspek membunuh atuk dan neneknya.

Pada awalnya Rori (dikenali mangsa hayati 67) datang kerumahnya dengan alasan mengambil kayu dibelakang rumah kerana ingin membuat reban ayam.

Ketika hayati menghantar rori ke belakang rumahnya Lanang kemudian datang dari belakang dan menikam hayati hingga maut.

Suspek kemudian mengetuk pintu belakang, mochtar yakop 70 langsung membuka pintu yang disangka isterinya mengetuk.

Rori kemudian menikam yakop sebanyak 9 kali tikaman di bagian leher, perut dada yang mengakibatkan bahagian jantungnya berlobang dan mati di tempat kejadian.

Kejadian itu dilihat oleh andika 7 tahun, suspek pun tidak memberi sedikit belas kasihan dan terus menyembelih kanak-kanak tersebut dan meletakkannya di dalam bilik mandi.

29 adegan semula pembunuhan tersebut di tonton oleh ramai. beberapa di antara menangis kerana tak tahan melihat kekejaman itu, sebahagian dari mereka tetap bertahan di tempat masing masing meskipun ketika itu sedang hujan.

Usai melaksanakan adengan semula pembunuhan ketiga suspek terus di bawa semula ke balai polis selayang medan, hingga hari ini makamah menjatuhi hukuman gantung sampai mati kepada 3 suspek dengan 5 kali pembicaraan naik turun mahkamah semenjak kejadian berlaku.



loading...