Sabtu, 4 Jun 2016

4 Bahaya Yang Mengerikan Akibat Kerap Melakukan Hubungan Seks Diluar Nikah.

Satu penelitian terbaru menunjukkan, wanita yang pernah melakukan hubungan seksual sebelum menikah, bersar kemunkinan diceraikan setelah hari pernikahan, yang mana jodoh mereka ditentukan keluarga.

Penelitian terbaru di lakukan kepada 50 wanita yang telah telanjur dengan kekasih mereka sewaktu remaja, 31 dari mereka telah bercerai setelah berkahwin selama 5 tahun hingga ke 10 tahun dalam kehidupan berumahtangga.

Bagai mana pula terhadap pasangan yang terlanjur sebelum menikah akan tetapi mereka bernikah juga akhirnya.

jawabnya setengah dari angka yang disebut di atas tadi maksutnya berhubungan intim sebelum bernikah menekankan bukan hanya perkara peceraian tapi niat pernikahan yang berubah menjadi nafsu semata bukan kerana cinta dan kasih sayang.

Selain dari pada perkara yang di sebut berkut andalah bahaya melakukan hubungan seksual sebelum bernikah.


1.Kanser mulut rahim.
Wanita yang berusia di bawah 20 tahun bentuk rahimnya masih belum sempurna sepenuhnya terbentuk.

Perkara memudahkan virus HPV yang menyebabkan kanser mulut rahim (serviks) dikirakan akan dikesan paling lewat 15 tahun kemudian.

2.Sukar dapat anak
Kehamilan akibat dari seks luar nikah, sebenarnya sangat merugikan perempuan, bukan hanya harga diri, juga pada rahim anda sendiri.

Menggugurkan kandungan, bermakna dicabut paksa janin keluar dari rahim.

perkara lebih cenderung kepada kerosakan rahim, jika kerosakan terlalu parah, ia akan membuat anda sukar untu hamil semula. ibarat mencabut pokok hingga ke akar, ia akan membawa tanah tempat ia tumbuh.

3.Menyebabkan rasa ketagih
Menyebabkan Rasa Ketagih Jika ditanya kepada mereka yang sudah bernikah, hubungan intim merupakan satu perkara yang sangat luar biasa, mereka pasti sentiasa inginkan lagi antara satu sama lain, bagaimana bagi mereka yang belum bernikah?

Pada awalnya hanya niat untuk mencuba tapi lama kelamaan bila hilang rasa malu, ianya menjadi satu aktiviti yang sentiasa ingin dilakukan.

4.Dihantui rasa bersalah
Dihantui Rasa Bersalah Jika sesorang melakukan hubungan seks sebelum bernikah, biasanya mereka akan ditantui rasa bersalah, takut mendapat dosa malu kerana telah melukai kepercayaan orang tua, perkara yang paling menakutkan adalah bila calon suami lari meninggalkan anda jika dapat tahu bahawa anda tidak ada dara lagi. 
loading...