Khamis, 23 Jun 2016

Anak Menggali Kubur Ibu Kandungnya Setelah 40 Hari Meninggal Dunia.

Hanya kerana terlalu taksub dengan kepercayaan ghaib seorang lelaki 47 tahun sanggup menggali kubur ibu kandungnya parimah 7o tahun selepas 40 hari meninggal dunia.

Pebuatan Supriyanto diketahui oleh penduduk kampung pada Selasa (21/6/2016) dan penduduk melaporkan kepada pihak polis jawa tengah.

Menurut AKP Sri Haryono mendapati hasil dari siasatan awal Supriyanto memggali kubur ibukandungnya dibantu oleh enam rakannya pada 24 Mei 2016 malam.

Jenazah ibu dikeluarkan dari kubur selepas 40 hari meninggal dan Supriyanto meletakkan mayat ibunya di dalam biliknya selama sebulan

Untuk mengelakkan bau busuk dia meletakkan perwangi pada jenazah ibunya.

Sementara itu Supriyanto mengaku sebelum dia memggali kubur ibunya dia telah mendapat wasiat yang memintanya untuk mengambil mayat ibunya di dalam kubur selepas 40 hari meninggal.

Dari wasiat itu Supriyanto yakin bahawa mayat ibunya yang di ambil dari kubur akan hidup semula.

“Saya mendapat wasiat dari ibu melalui mimpi, kalau sudah dikeluarkan nanti ibu akan hidup lagi” katanya.

Bagaimanapun pihak polis yang terus mengembangkan siasatan mengungkap motif disebalik perbuatan Supriyanto.

Dua dari 6 rakan Supriyanto berjaya ditanah dan mengaku mereka ikut Supriyanto hanya kerana alasan Membantu rakan.

Menurut pengakuan rakan Supriyanto wahyu mereka sering melakukan ritual-ritual tertentu di rumah Supriyanto melibatkan mayat ibunya, dia terpaksa membatu kerana dia adalah seorang jamaah yang dipimpin oleh Supriyanto sendiri.

Sebelum ini Supriyanto dikenali di kampungnya sebagai ahli Supranatural yang jarang menampakkan diri dan selalu melakukan ritual-ritual pelik dikampung tersebut.-e-berita.org
loading...