Sabtu, 16 Julai 2016

4 Gambar Lelaki Tikam Dan Sembelih Teman Wanita Kerana Hutang.

Pembunuhan kejam berlaku kepada seorang  mangsa wanita Alika 25 tahun yang disyaki berkerja sebagaI GRO, dimana mayatnya  ditemui dalam keadaan berbogel tanpa sehelai pakaian dengan usus perut terburai serta leher hampir putus di sebuah hotel elista jakarta utara.

Bagaimanapun suspek pembunuhan itu disyaki dilakukan oleh Syahril 29 tahun teman lelaki Alika

Mangsa dikatakan datang ke hotel tersebut bersama syahril untuk melakukan hubungan intim pada selasa 12.07.2016 pada jam 16:30 hari kejadian.

Kemudian suspek meninggalkan hotel pada jam 18:30 tanpa memakai baju dan tergesa-gesa menaiki motor mangsa dan lari.

Pihak hotel yang merasa pelik terus memeriksa bilik dan mendapati mayat seorang wanita berlumuran darah dengan usus terburai dan leher disembelih, kejadian itu terus dimaklumkan kepada pihak polis.

Pada 14.07.206 pihak polis mapolda metro jaya telah berjaya menangkap syahril dengan menembak di bahagian kaki ketika cuba melarikan diri dari ketika ditangkap.

Ketua polis metro Pol Awi Setiyono mengatakan, Syahril membunuh kekasihnya itu kerena hendak menyelesaian hutangnya dengan cara mengambil barang berharga milik Alika Seperti emas,hanphone dan juga motor.

Besar kemungkinan pembunuhan tersebut sudah di rancang sejak awal, beg yang berisi pisau milik syahril menguatkan lagi spekulasi awal tersebut.

Syahril mengaku dalam laporan setelah mereka melakukan hubungan intim dia kemudian menikam perut mangsa dan merobeknya hingga usus terburai

Melihat alika masih hidup, dia kemudian menyembelih leher mangsa hingga hampir putus, setelah mangsa dipastikan mati syahril kemudian membawa lari motor mangsa.

Namun belum sempat syahril menjual barang-barang milik alika untuk melunasi hutangnya dia pun berjaya di tahan oleh pihak polis.

Atas perbuatanya syahril kini dia  berdepan dengan hukuman gantung sampai mati dengan pasal 340 KUHP atas hukuman membunuh secara berencana negeri itu. 



loading...