Khamis, 11 Ogos 2016

7 Cara Mengetahui Kemampuan Seks Seseorang Dari Bentuk Badannya.

Tak di sangka, ternyata kemampuan seseorang di tempat tidur juga di pengaruhi oleh bentuk badan seseorang, ini menurut ilmu pengetahuan yang di petik daripada Your Tango, hal ini tak bermaksud wanita yang memiliki pinggul yang besar dan buah dada yang besar tidak semestinya memiliki kemampuan di ranjang yang memuaskan, begitu juga dengan lelaki yang bertato, berjambang dan memiliki badan yang sasa.

Jadi, daripada pening memikirkannya dan berspekulasi tentang hal ini, berikut merupakan beberapa jenis bentuk tubuh seseorang yang mempengaruhi kemampuan seksual.

1. Curvy
Secara biologi, perempuan bertubuh curvy dengan pinggul besarnya adalah tubuh badan yang benar-benar berfikiran terbuka di tempat tidur. Satu kajian dari University of Leeds menemui bahawa perempuan berpinggul besar lebih suka dan berani bereksperimen secara seksual. Ketika melakukan hubungan di ranjang, perempuan bertubuh curvy lebih suka menjadi pengendali utama.

2. Tubuh pendek
Dari perspektif kajian, perempuan bertubuh pendek lebih fleksibel dan juga seimbang. Mereka dianggap memiliki keseimbangan yang mengagumkan sehingga mampu membuat posisi yang rumit menjadi sederhana dan mudah dilakukan.

3. Tubuh tinggi
Walaupun kebanyakkan kajian menunjukkan bahawa lelaki dan perempuan yang tinggi kelihatan seksi dan sihat, namun tidak juga ketika di kaitkan dengan aktiviti di ranjang.

Hal ini tidak membawa maksud bahawa teknik seks mereka buruk atau susah di ranjang. Namun, orang yang bertubuh tinggi ternyata mampu melakukan seks dengan cepat atau quickie. Yang menyusahkan ialah jika perempuan bertubuh tinggi mempunyai pasangan lelaki yang lebih pendek darinya.

4. Tubuh gemuk
Menurut pemenang hadiah Novel genetik, James Watson, perempuan gemuk ternyata lebih menikmati aktiviti seksual di bandingkan dengan perempuan kurus.

Mengapa? Ini adalah kerana hubungannya dengan lemak dalam tubuh. Semua lemak dalam tubuh meningkatkan endorfin yang akan meningkatkan hasrat seksual dan keinginan. Jadi tidak hairanlah jika perempuan gemuk lebih hot saat melakukan hubungan seksual.

5. Kurus
Tidak seperti perempuan gemuk, perempuan kurus tidak memiliki dorongan endorfin yang tinggi. Maka, berdasarkan kajian genetik, James Watson mengatakan perempuan kurus tak terlalu seksi di ranjang. Namun, penelitian lain menemui perkara sebaliknya.

Sebuah kajian menunjukkan bahawa lelaki boleh melakukan aktivitas seksual yang lebih memuaskan ketika mereka memiliki pasangan perempuan yang bertubuh langsing.

6. Payudara kecil
Banyak orang, khususnya lelaki lebih suka melihat perempuan berdada besar. Namun kenyataannya, perempuan berdada besar kurang hot dibandingkan perempuan berdada kecil.

Payudara kecil lebih sensitif daripada payudara besar. Payudara kecil mendapat stimulasi yang besar, semakin terangsang maka akan semakin hot.

7. Payudara besar
Satu kajian pada tahun 2013 menunjukkan bahawa perempuan berpayudara besar kurang seksi di ranjang, namun ada juga keuntungan berpayudara besar.

Perempuan berpayudara besar 24 peratus kurang sensitif dibandingkan payudara kecil. Namun kenyataannya, perempuan yang mempunyai payudara besar dianggap memiliki IQ yang lebih tinggi. 

Ini bererti mereka bijak menggunakan kepandaiannya untuk mendapatkan apa yang diinginkannya ketika melakukan hubungan seksual.
loading...