Rabu, 17 Ogos 2016

Akibat Suka Minum Air Ini, Saluran Air Kencing Budak 7 Tahun Terpaksa Dibuang.

Seorang wanita pengguna media sosial menceritakan tentang penyakit ngeri yang di alami oleh anak perempuannya yang berusia 7 tahun akibat dari rutin minum air seperti teh dalam botol dan juga air buah lain.

Air minum berbagai perasa yang menarik memang menjadi penghilang dahaga yang menyegarkan, tak hanya di musim panas saat rilek pun banyak yang mencari minuman ini.

Banyak kilang yang membuat minuman bermacam-macam perisa mulai dari kopi, soda, anggur dan lainnya.

Dikutip dari facebook Claire Ginn dalam postingan yang memberi peringatan kepada orang ramai agar tidak terlalu kerap meminum minuman berperisa.

Anak perempuannya yang sangat menyukai minuman ini seringkali menyuruh ibunya membelikan minuman perisa teh dalam botol.

Tidak hanya itu air tersebut juga dibawa kesekolah sebagai bekalan bila dahaga, pada awalnya Ginn tidak terlalu risau tentang tabiat anaknya itu, namun tidak lama selepas itu Ginn mulai dihantui mimpi ngeri apabila kesihatan anak tidak baik.

Anaknya mengeluh sakit di bahagian perut dan teramat sakit ketika kencing, pada keesokan harinya kesihatan anaknya semakin bertambah teruk hingga terasa seperti terbakar dibahagian kemaluan dan mengeluarkan kencing berdarah.

Risau dengan keadaan anaknya itu dia pun segera membawa anaknya berjuma doktor.

Menurut pemeriksaan doktor anak Ginn menderita penyakit Saluran air kencing.

Secara umum akan rasa sakit pada waktu kencing , bau air kencing busuk dan bercambur darah.

Akibat dari perkara itu pihak doktor terpaksa membuat pembedahan untuk membuang saluran air kencing anak Ginn untuk mengelakkan jangkitan merebak pada bahagian lain terutama ginjal, dan kini anaknya kencing melalui paip yang di sambung keluar.

loading...