Selasa, 9 Ogos 2016

Video: Aksi Pencuri Cilik Di Brazil.

Tanpa rasa takut, seorang remaja lelaki mendekati lelaki dewasa dalam usaha untuk mencuri telefon bimbit dalam genggamannya. Rakaman aksi nekad pencuri itu di Rio de Janeiro yang semakin menggila ketika berlangsungnnya Sukan Olimpik 2016 ini yang membuat banyak orang tercengang.

Sebagai contoh, seorang anak muda berjalan di belakang seorang lelaki yang memegang wang tunai di tangannya. Satu gerakan pantas, si anak muda meraih wang tunai tersebut dan melarikan diri. Setiap kesempatan ini, ia akan ada kelompok atau seorang diri menghampiri, yang pasti para penjenayah ini akan melakukan apa saja untuk mencuri.

News.com.au melaporkan, demikianlah cara pencuri kecil di Rio de Janeiro yang lama meluas hingga kini. mangsa yang tidak bersalah terus menjadi sasaran pencuri. Beg, telefon bimbit, wang tunai adalah sasaran bagi pencuri kecil yang kebanyakannya bawah umur.

Rakaman yang banyak tersebar luas di dunia maya telah menunjukkan pencuri kecil kurang ajar pencuri di Rio de Janeiro. Sukan Olimpik 2016 yang sedang berlangsung, kecurian di Rio makin meningkat.

Keselamatan di Rio de Janeiro telah dikritik besar-besaran oleh ketua Sukan Olimpik 2016 dari Australia yang mengatakan bahawa perlindungan terhadap atlet dan pengunjung semasa acara berlansung atau tidak.

Rio adalah salah satu bandar paling berbahaya di dunia dan 85 ribu anggota keselamatan yang kuat dan besar telah diletakkan dengan bermaksud untuk menjaga pengunjung dengan selamat. Malangnya, usaha ini masih belum cukup untuk menghalang tindakan sekumpulan pencuri cilik.
loading...