Khamis, 8 September 2016

Kerap Di Pukul Suami, Tiga Beranak Hidup Merempat Jual Baju Lama.

Dengan penampilan baju yang lusuh, wajah sayu menahan lapar “Tolonglah Beli baju yang saya jual, kami belum makan sejak pagi tadi, itulah luahan wanita terbiar yang merupakan seorang mangsa keganasan dalam berumah tangga.

Dikutip dari seorang hamba Allah yang namanya tidak mahu di dedahkan katanya dia menemui 3 beranak ini di tepi jalan giat menjajakan jualannya sambil mendukung bayi kecil.

Wanita itu bernama”Hermina “merupakan seorang janda  berusia 26 tahun dan memiliki 3 anak, katanya wanita itu menikah pada usia 19 tahun Dan bercerai ketika dia mengandung anak ketiga.

Selama berkeluarga Hermina telah diseksa oleh suaminya, tidak tahan dengan kejadian itu dia kemudian mengambil keputusan untuk bercerai.

Hermina Bercerita selepas dia bercerai dia balik ke kampung halamannya mengharap ibu dan ayahnya dapat menjaga dia dan anak-anaknya.

Akan tetapi keadaan kedua orang tuanya pun sangat miskin, sehingga kehadirannya dikatakan menyusahkan keluarga selain selalu di maki dari ahli keluarganya yang lain.

Hermina pun keluar dari rumah dan mencari rezeki sendiri dengan menjual baju bekas dengan keadaan lapar di tepi jalan sunyi, tak seorang pun membeli baju yang di jualnya.

Bagaimanapun Informasi yang di himpun dari grup serantau nusantara, ketiga beranak ini dikenali warga Medan Indonesia dan tinggal di kampung pematang pasir, Medan.

Kongsian beberapa kepingan gambar tersebut turut membuat natizen merasa sedih melihat nasib yang di alami tiga beranak ini. harapnya pihak pemerintah negeri itu segera mengambil tindakan selepas gambarnya menjadi viral.
loading...