Rabu, 5 Oktober 2016

Kronologi Dan Punca Ibu Kerat Kemaluan Bayi 1 Tahun Hingga Mati, Marahkan Suami Anak Jadi Mangsa.

Mudmainah 30 tahun, seorang ibu yang sanggup membunuh anak kandungnya sendiri yang berusia 1 tahun, kini telah menjalani pemeriksaan jiwa.

Mangsa Arjuna ditemui dalam keadaan menyayat hati dengan tangan dan jari dipotong serta kemaluannya di kerat, hingga bayi malang itu meninggal dunia.

Sebelum kejadian dimaklumkan mangsa kedua anak angkat juga kehilangan telinga dalam kejadian tersebut, bagai manapun kejadian yang berlaku di Cengkareng jakarta barat ahad kelmarin, berikut adalah kronologi sekaligus punca Mudmainah membunuh anak kandungnya dengan kejam.

1.Pada jam 3.00 petang, hari kejadian jiran Aminah (30) mendengar suara jeritan dari dalam rumah Mudmainah, beliau juga berkata beberapa hari sebelum kejadian Mudmainah sempat mengeluarkan kata-kata kesat terhadap suaminya.

Ketika itu dia cuba mengintai namun hanya melihat Mudmainah memegang pisau dalam keadaan bogel.

2.Pada jam 7.40. Denny suami suspek Mudmainah (28) sampai kerumah pada jam 19.40. Pintu Rumahnya dikunci dari dalam dan terpaksa dibuka dengan cara paksa menggunakan besi.

3.Ketika ia masuk,ia menemui isterinya duduk disebah mayat bayinya arjuna 1 tahun dalam keadaan bogel dan mulut berdarah.

4.Denny menjerit minta tolong kepada warga dan melaporkannya kepada pihak polis,

5.Mudmainah Jadi Kurus Kering selepas berkahwin:

Kakak Mudmainah 34 tahun berkata adiknya itu mengalami perubahan sikap selepas berkahwin dengan suaminya itu.

Beliau juga berkata bahawa adiknya sering menceritakan bahawa dia dilarang bekerja dan tidak boleh keluar rumah selain dari di larang untuk berjumpa ahli keluarga berdekatan.

Tidak hanya itu bahkan orang tua dan adik-beradik kandung saudara juga dilarang untuk datang kerumah mereka.

Menurut Juleha selepas mereka pindah, adiknya itu kerap kali mendapat layanan tidak baik dari suaminya dan selalu memburuk-burukkan ahli keluarnya yang memiliki kekurang masing-masing.

Selain dari pada itu Mudmainah pernah bercerita pada Juleha bahawa dia sudah jemu hidup dikongkong oleh suaminya dan mahu bercerai.

6.Analisis Prof Adrianus Berkait Mudmainah:

Seorang ibu membunuh anak kandung adalah pekara yang pelik, tidak mungkin berlaku, Jika pekara itu boleh terjadi si ibu pasti sudah mengalami tekanan jiwa.

Saya yakin dia mengidap skizofrenia akut. Itu gangguan jiwa yang ekstrem akibat tekanan hidup.

Mengidap skizofrenia Ini biasanya tidak sedar dengan apa yang dia lakukan, yang dia tahu hanya balas dendam dengan satu perkara yang sudah lama di pendamnya dengan menunggu waktu yang sesuai.

Pengidap skizofrenia itu hanya akan menimpa orang yang hidupnya tertekan kerana hidup miskin dan tertekan akibat kekerasan dalam berrumah tangga.
loading...