Rabu, 16 November 2016

Fenomena Berpoligami Dengan Jin Untuk Majukan Perniagaan.

Hidup berpoligami dengan manusia mungkin sudah biasa dibincangkan ramai, tapi bagaimana dengan berpoligami dan menikah dengan jin?

Itulah yang mereka lakukan demi melepaskan diri dari belenggu kemiskinan, menjadikan ritual ini sebagai cara terlepas dari hidup miskin.

Gunung Salak, Bogor Jawa Barat, fenomena berpoligami dengan jin kini semakin tren, kabarnya tidak sedikit yang melakukan cara ini untuk menjadi kaya dan pelaris bisnes.

Gunung dengan segudang cerita misteri dijadikan tempat akad nikah antara manusia yang ingin berkahwin dan berpoligami dengan jin, pernikahan itu dilakukan layaknya manusia biasa, ada tok kadi dan dihadiri dengan saksi baik manusia mahupun dari bangsa jin.

Mengikut cerita setempat, sesiapa saja yang menikah dengan jin apa jua usaha yang dilakukan seperti berniaga dan lain-lain akan berjalan dengan lancar.

seorang wartawan dari bogor telah pergi ke tempat itu sekaligus membongkar adakah yang diceritakan dari mulut ke mulut penduduk kampung itu benar?

Abah Anom Jaya (54) dikenali sebagai tok kadi yang menikahkan manusia  dengan bangsa jin.

Tak lama berbincang, wartawan berhajat, Abah Anom Jaya dapat membawak wartawan ke gunung itu pada bulan hadapan kerana ingin melihat majlis akad nikah antara jin dan manusia.

Katanya pernikahan jin dan manusia dilakukan bukan sembarang bulan dan hari, ia ada waktu tertentu, seperti rabu, khamis hingga jumat, untuk menikah dengan bangsa jin tidak boleh sembarangan,katanya.

Mengulas dengan perniagaan konon akan berjaya bila kahwin dengan jin, Abah Anom berkata yang ingin berkawin dengan jin harus ada usaha walaupun cuma meniaga kecil jin itu akan membantu dari usaha yang dijalankan, katanya.

Apabila ditanya pernikahan itu adaah perbuatan syirik, abah perpendapat, perkahwinan itu hanyalah sebagai usaha manusia sahaja untuk memperbaiki hidup.

Soal syirik atau tidak hanya tuhan yang tahu, ini hanya satu ikhtiar manusia sahaja, terangnya.

Beliau juga berkata setakat ini dia sudah menikahkan lebih dari 130 orang dengan jin,dan kesemuanya berjaya dalam bisnes yang dijalankan.
loading...