Sabtu, 28 Januari 2017

Video: Sangka Beruk, Lelaki Tembak Mati Sepupu Sendiri


Seorang lelaki berusia 49 tahun maut ditembak sepupunya sendiri yang disangkar seekor berok, akibat dari kejadian itu mangsa yang bekerja sebagai petani itu maut di tempat kejadian setelah peluru menembus bahagian kepalanya.

Nengah Muliadi ketuia polis Busungbiu berkata, suspek ketika itu keluar dari rumah menuju lokasi pembuatan arang untuk mencari kayu.

Dalam perjalan, dia melihat seekor beruk melompat dari pohok kepohon lain. dia mengejar dan berniat menangkap beruk tersebut.

Suspek yang membawa senapang, kemudian mengarahkan senapangnya ke arah yang disangkar adalah beruk, dia melepaskan satu das tembakan, dia mendengar sesuatu jatuh dari pohon.

Suspek kemudian mendekati yang disangkar ada seekor berok, terkejut melihat yang jatuh ditembak bukanlah beruk, tetapi manusia.

Lebih mengejutkan lagi apabila tubuh manusia yang disangka beruk itu adalah saudaranya sendiri.

Suspek kemudian panik dan cuba membangunkan mangsa, ketika di angkat kepala mangsa sudah berlumuran darah.

Panik dengan kejadian itu, dia kemudian berlari ke kampung dan memaklumkan kepada penduduk bahawa dia telah tertembak sepupunya sendiri tanpa sengaja.

Namun sayang selepas bantuan tiba, mangsa sudah didapati meninggal dunia. sejurus itu suspek terus menyerahkan diri kepada pihak polis.
loading...