Jumaat, 3 Februari 2017

Ingus Anak Tak Berhenti Keluar Rupa-Rupanya

Seorang ibu terkejut selepas menemui seekor lintah sepanjang 20cm bersarang di dalam hidung anaknya.

Dipetik dari facebook dewi, anak saudaranya Keisya itu tidak menyedari bahawa lintah berkenan masuk kedalam hidungnya ketika mereka mandi di air terjun pada awal sebulan lalu

Anak saudaranya  tidak mengadukan apa-apa kesakitan dan sehat seperti biasa.

Namun selepas beberapa minggu, hidung anak saudaraya itu selalu mengeluarkan ingus (sinusitis). 

Beberapa usaha dilakukan termasuk membawa kanak-kanak berkenan ke klinik tapi ingus yang keluar dari hidung mangsa tidak juga sembuh.

Hingga akhirnya pada malam 31/01/17 Keisya mengeluh gatal dan merasa ada sesuatu yang bergerak di dalam hidungnya pada jam satu malam Keisya mengadu pada ibunya.

Ibunya kemudian melihat kedalam hidung Keisya menggunakan lampu suluh dan menemui haiwan warna coklat bersarang di depan rongga hidung Keisya.

Takut dengan apa yang dilihat itu ibu Keisya kemudian menghubungi dewi untuk meminta bantuan. 

Katanya, mereka cuba menarik haiwan tersebut keluar, namun kerana licin, lintah tersebut masuk lebih jauh ke dalam hidung.

Risau dengan keadaan anaknya, Keisya kemudian dibawa ke klinik 24 jam, akan tetapi klinik menyarankan agar Keisya segera dibawa kehospital.

Alhmdulillah keadaan Keisya sekarang sudah jauh lebih baik, saya tak tau macam mana lintah itu masuk kedalam hidung Anak saudara saya, yang pasti jadikan pengalaman kami ini sebagai pengajaran katanya.

loading...