Isnin, 6 Februari 2017

Video Cerita Sebenar Remaja Pukul Imam Dalam Masjid.

Sebuah video tular dilaman media sosial sejak semalam dimana seorang remaja lelaki dan seorang imam berjubah putih bergaduh di dalam masjid.

Tidak diketahu tempat kejadian, namun video berkenan telah menimbulkan kemarahan natizen, selain dari bergaduh, remaja berbaju mereh berkenan juga turut menuturkan kata-kata kesat di dalam masjid.

Dalam video berkenan tidak diketahui punca tercetusnya pergaduhan hingga ramai pihak mengkritik dan melebelkan kejadian itu sebagi “kurang ajar” kerana pergaduh di dalm masjid.

Bagaimanapun Muhd Hafizuddin abang remaja dalam video berkenan meminta maaf kepada ramai, kerana sikap adiknya yang masih berusia 17 tahun itu.

Katanya adiknya itu mengamuk disebabkan lelaki berjubah berkenan telah mengata tentang ibubapa dan menabur fitnah terhadap remaja berkenan.

“Takkanlah budak 17 tahun nak cari pasal dengan orang tua, memang sebagai orang muda kita harus menghormati orang yang lebih tua, tapi kadang-kadang kesabaran manusia ada batasnya, dan saya sebagai abang pun memarahinya kerana dia tak dapat mengawal dirinya di dalam masjid, untuk itu saya tebalkan muka memohon maaf kepada semua”.katanya.

Selain itu Muhd Hafizuddin juga mengatakan bahawa kes pergaduhan itu telah pun selesai dengan cara baik semalam dan masing -masing sudah saling bermaafan, kejadian ini berlaku akibat dari salah faham cerita yang di tokoh tambah, katanya.
loading...