Jumaat, 28 April 2017

Anggota Polis Tertembak Anak Sendiri Sampai Mati Kerana Disangkakan Pencuri.

Malang tidak berbau apabila seorang anggota polis berusia 43 tahun telah menembak anaknya sendiri tanpa sengaja kerana disangka pencuri.

Info yang tersebar itu menyebut anggota polis berkenaan telah menembak anak kandungnya sendiri yang berusia 14 tahun, kejadian tersebut berlaku pada pagi Rabu yang lalu kira-kira jam 4.00 pagi di kampung Sukamerindu bengkulu Indonesia .

Ketua Polis Metro Bengkulu AKBP Sudarno menyebut kejadian itu bermula dari suspek yang curiga apabila mendengar pintu rumahnya dibuka, suspek kemudian mengintai dan melepaskan satu tembakan selepas melihat gerak-geri mencurigakan satu susuk tubuh yang ingin masuk ke dalam bilik anaknya.

Suspek hanya mengetahui orang yang ditembakknya adalah anaknya sendiri selepas suspek menghidupkan lampu. sedar dengan perkara itu suspek kemudian mengejarkan mangsa ke hospital Bhayangkara Polda Bengkulu.

Namun sayang, mangsa yang tertembak di bahagian bahu sampai tembus ke dada meninggal dunia dalam perjalanan.

Menurut siasatan, polis mempercayai bahawa mangsa sebenarnya takut kantoi dan dimarahi bapanya selepas balik lewat pagi, mangsa juga dilaporkan keluar bersama rakan-rakannya tanpa pengetahuan keluarganya.

Bagaimanapun selepas kejadian, ayah mangsa terus melaporkan kejadian kepada pihak polis, sehingga kini pihak polis telah menahan ayah mangsa bagi menunggu proses pembicaraan mahkamah bermula.
loading...