Khamis, 13 April 2017

Dua Lagi Suspek Ditahan Kejadian Sembelih 5 Sekeluarga Akhirnya Terbongkar”

Misteri pembunuhan 5 sekeluarga sembelih di medan baru-baru ini mula terunkai selepas dua lagi suspek Andi Syahputra (27) dan Irwanyah (33) berjaya di tahan petang semalam.

Sebelum ini dimaklumkan Dalang pembunuhan adalah saudara mangsa sendiri Andi lala yang sudah pun di tahan petang semalam beserta isteri dan kedua orang tuanya di Lubuk Pakam dengan bukti beberapa barang berharga milik mangsa.

Ketua Polis Medan Deli berkata kes pembunuhan sadis itu mulai  terunkai, suspek yang ingin menguasai hasil penjualan tanah waris keluarga untuk pembangunan jalan Tol Medan ke tebing tinggi” kata Agus Andrianto

Selain itu suspek juga berdendam dengan mengsa,  selepas Andi lala Dan isteri tidak mendapat duit bahagian dari hasil penjualan tanah milik keluarga.

Beberapa saksi juga melihat bahawa Andi Lala Dan isteri datang kerumah mangsa beberapa hari sebelum kejadian yang dipercayai meminta bahagian hasil penjualan tanah tersebut.

Akan tetapi persoalan mulai timbul “adakah Andi Lala dan isteri mempunyai hak keatas penjualan tanah keluarga itu?

Jiran yang tinggal satu kampung dengan Andi lala memaklumkan bahawa, Andi Lala bekerja sebagai mekenik motor sementara isterinya suri rumah.

Pasangan suami isteri ini juga dikabarkan kerap bvergaduh masalah kewuangan dan hutang.

Bagaimana pun ahli keluarga mangsa cukup terkejut apabila mengetahui Andi Lala adalah dalang dari pembunuhan sadis itu.

Kalau boleh, mereka dihukum mati saja. sampai hati mereka membunuh cucu dan anak saya, kata Wagiman (bapa mangsa)


Sementara itu Kinara 4 tahun mangsa selamat hari ini berjaya membuat pembedahan untuk mengeluarkan darah beku dikepalanya yang dipercayai mengalami bengkak akibat di baling ke dinding ketika kejadian.
loading...