Rabu, 14 Jun 2017

Kisah Pelajar Cantik Dan Pintar Ini Meninggal Dunia

Kebijaksanaan tidak menghalang seseorang itu bertindak di luar kawalan apatah lagi bila tertekan dengan sesuatu masalah yang menyebabkan seseorang itu mengalami tekanan hidup yang memaksa dia bertindak melangkaui pemikiran.

Seorang mahasiswi cantik dan sangat bijak, Miranda Williams, 19 tahun berusaha mencari teman selepas dia berpindah ke Universiti Bristol untuk belajar dalam bidang falsafah.

Bagaimanapun, beliau telah disahkan menghidap penyakit hati dan meninggal dunia selepas pengambilan ubat secara berlebihan di bilik asrama universiti tempat dia belajar.

Menurut Tribunnews, pemeriksaan atas kematian gadis itu, mendapati kakitangan di universiti tersebut cuba menelefon perkhidmatan kecemasan 999 sebanyak empat kali pada malam 12 Oktober 2016.

Mereka menunggu ambulan hampir tiga jam memandangkan keadaan Miranda yang semakin memburuk.

Namun, pasukan pemeriksa mayat berkata, jikapun ambulan tiba tepat waktu, tidak akan menghalang kondisinya, lapor Bristol Post.

Mangsa selepas itu, dipindahkan ke rawatan pakar di King ‘s College London.

Miranda didapati terlebih mengambil ubat terlarang di asrama Bristol University.

Sehubungan itu, ada sebuah catatan, yang menunjukkan keinginan Miranda bunuh diri dijumpai di kamarnya.

Ibu Miranda, Nikki Williams, memberikan penghormatan kepada anaknya yang “bijak dan cantik” itu.

Dalam sebuah pernyataan, dia berkata: “Miranda adalah putri, saudara perempuan dan teman yang bijak dan cantik. Kami mencintainya dan sangat bangga padanya.” - Suara.TV
loading...