Isnin, 5 Jun 2017

Minta Bantuan Polis Dan Pertahanan Awam Halau Kucing Agresif.

Kucing merupakan spesis haiwan yang jinak, namun sejinak-jinak kucing boleh bertindak agresif andai ia merasakan diri terancam.

Namun begitu jarang sekali kita mendengar mengenai haiwan comel ini bertindak agresif sebegini hinggakan langsung tidak dapat di dekati.

Itulah yang berlaku kepada seorang lelaki di Singapura yang terpaksa meminta bantuan polis dan Angkatan Pertahanan Awam Singapura (SCDF) selepas seekor kucing menceroboh kediamannya.

Menurut Agensii, Harris Abu Bakar yang memuat naik gambar kejadian itu di Facebook memberitahu, seekor kucing hitam masuk ke rumahnya di Punggol pada jam 1 pagi (waktu tempatan), Rabu lalu.

“Saya tidak tahu ilmu hitam apa yang membolehkan kucing hitam ini masuk ke rumah walaupun semua pintu dan tingkap ditutup dan dikunci.

“Selama dua jam saya cuba menghalau kucing ini keluar tetapi ia sangat agresif, berbunyi dengan kuat dan cuba mencakar saya,” katanya.

Sehubungan itu menurutnya, dia pada mulanya mahu menghubungi beberapa agensi haiwan tetapi membatalkan niatnya itu kerana tidak mahu kucing itu dibunuh.

Dia kemudiannya, menghubungi polis dan SCDF untuk bantuan.

Jurucakap polis memberitahu akhbar The Straits Times, pihaknya menerima panggilan meminta bantuan pada jam 2.13 pagi (waktu tempatan) dan beberapa anggota dihantar ke lokasi kejadian.

Beberapa anggota polis dan SCDF cuba menangkap kucing itu tetapi haiwan berkenaan berjaya keluar dari rumah dan terus menghilangkan diri.
loading...