Rabu, 7 Jun 2017

Peminat Dato" Siti Mengecam Wanita Yang Menghina Beliau.

Siapa yang tidak kenal dengan penyanyi no 1 negara Datin Sri Dato' Siti Nurhaliza yang mempunyai peminat beliau yang tersendiri.

Dato' Siti telah pun berkahwin dengan Datuk Khalid sejak tahun 2006 tetapi masih tidak di kurniakan zuriat lagi.

Menjadi impian setiap wanita yang bergelar isteri menginginkan zuriatnya sendiri. Namun rezeki anak itu ditentukan oleh Allah, bersabarlah ye Dato' Siti mungkin ini satu ujian Allah untuk Dato'.

Baru-baru ini, tersebar di media sosial mengenai pernyataan angkuh dari seorang wanita terhadap Dato' Siti yang membangkitkan kemarahan netizen, terutama penggemarnya.

4 Jun yang lalu, situs Facebook Roti Kaya mengunggah gambar Datuk Siti Nurhaliza dengan judul "Wah cantiknya Siti Nurhaliza bergaya singkat".

Namun, seorang wanita bernama Nor Nor dengan selambanya mengunggah komentar biadabnya.

"Cantik pun tak guna kalau mandul"

Lainnya di ruang komen post berkenaan telah dipadamkan. Bahkan akun Facebook wanita itu juga telah dihapus setelah dikecam oleh netizen.

Namun, ada netizen yang sempat merekam gambar pernyataan wanita itu dan kini tersebar luas di media sosial.

Bagi Qaseh Abu Bakar, komentar seperti itu tidak sepatutnya upload, lebih-lebih lagi dari seorang wanita yang seharusnya memahami naluri kaumnya sendiri.

"Allahu, rezeki anak itu Allah yang bagi. Tak ada seorang pun wanita yang dah kahwin tak nak anak. Ingatlah wanita-wanita, naluri kita semua berkeinginan anak. Berkeinginan mengandung, melahirkan, menyusui, membesarkan zuriat sendiri.


"Jangan bangga sampai memperlekehkan wanita yang lambat atau belum ada anak. Kita sesama wanita seharusnya memahami naluri seorang perempuan. Bulan baik hari baik, bersihkan hati, ikhlaskan hati, "tulisnya di Facebook.


loading...