Sabtu, 25 November 2017

Wak Badu Gembira Kahwin Dengan Gadis 17 tahun


INDONESIA - Tular di media sosial Indonesia apabila seorang lelaki yang dikenali sebagai Badu yang berusia 60 tahun memilih untuk berkahwin dengan seorang gadis yang berusia 17 tahun. 

Gadis cantik yang bernama Ika Nurjannah ini telah selamat di ijab kabulkan pada Ahad lalu selepas seorang lelaki yang dikenali Wak Badu telah berjaya meluluhkan hati gadis itu. 

Pernikahan pasangan tersebut kian menular selepas di muat naik di media sosial pertama kali oleh Lilis Sandra dan memuat naik gambar Lilis sempat menyelitkan sebuah doa "semoga Wak Badu dan Ika Nurjannah bahagia sepanjang hayat," tulisnya.

Tetapi apa yang menarik dalam pernikahan kedua pasangan ini bukanlah disebabkan perbezaan umur namun disebabkan mas kahwinnya berjumlah RP300 bersamaan RM100 juga cukup mengejutkan.

Kata Ika kepada pemberita, "jodoh itu di tangan tuhan, saya ikhlas menerima wak Badu sebagai suami."

"Itulah kekuasaan Allah, tidak dapat di masa muda masa tua Allah memberikan sesuatu yang Woow yang tidak boleh disangka, sebagai manusia kita harus tetap berdoa dan berzikir."kata Wak Badu dengan muka yang bersei-seri. Sumber: Eberita. Editor: Atila Atasha
loading...