Jumaat, 15 Disember 2017

SERAM: 6 Kisah Yang Tidak Disangka-Sangka Ada Di Wikipedia


Pelbagai cerita tersimpan sebagai rahsia di internet tetapi kita semua mungkin tidak tahu Wikipedia juga ada menyimpan pelbagai kisah seram dan misteri.

Berikut adalah 10 kisah misteri yang tidak disangka tersimpan di dalam wikipedia.

1.Joyce Vincent



Joyce Vincent  meninggal dunia di dalam apartmennya pada tahun 2006.tetapi apa yang membuatkan kisah ini menarik adalah menurut forensik Joyce telah meninggal dunia pada tahun 2003 tetapi telah ditemui pada 2006 sedang terbaring bersama kad-kad untuk sambutan krimas dan tidak pernah dikirimkan.

Kisah ini menjadi lebih menarik apabila Joyce berkemungkinan boleh menjadi siapa saja di antara kamu yang sedang bersendirian.

2. Flatwoods monster


Flatwoods Monster juga dikenal sebagai Braxton County Monster atau Phantom of Flatwoods. 3  budak telah melihat  aneh di hutan yang memiliki badan setinggi tujuh kaki, mata menyala dan mengeluarkan bunyi yang amat mengerikan.

Di sekitar kawasan makhluk tersebut terdapat kabus yang membuatkan ketiga-tiga budak itu mengalami sakit yang aneh.

3. Wendigo


Wendigo adalah makhluk misterius yang merupakan legenda kuno masyarakat Algonquian sepanjang Atlantic Coast hingga Great Lakes Region.

Makhluk ini boleh menyerupai manusia dan menjadikan manusia pemakan daging manusia .

Wendigo akan muncul di hutan-hutan yang sering didatangi oleh orang-orang untuk berkemah.

4. June dan Jennifer Gibbons


Jennifer dan June sepasang kembar yang  dikenali “The Silent Twins” karena mereka hanya berbicara anatara satu sama lain dengan bahasa yang tiada siapa pun yang faham.

Mereka berharap agar dapat menjalani kehidupan normal tetapi harus mengorbankan diri.

Jennifer memutuskan untuk berkorban tetapi telah meninggal dunia pada pada usia 30 tahun kerana kegagalan fungsi jantung yang aneh.

Walaubagaimanapun June sangat berterima kasih kepada Jennifer karana sanggup mengorbankan hidupnya agar June boleh menjalani hidup dengan normal.

5. Post-mortem photography


Teknik fotofragi adalah salah satu teknik yang luar biasa pada abad ke 19 kerana kos untuk memotretkkan sesuatu gambar sangat mahal.

Namun tiada yang pelik apabila orang meninggal turut dimasukkan sewaktu mengambil gambar dan mereka dipakaikan pakaian seragam yang bersesuaian dengan orang yang hidup.

Pengabdian gambar bersama mayat adalah satu perkara yang sangat popular pada abad ke 19.

6. Mothman


Mothman adalah nama makhluk aneh yang dikabarkan dilihat di Point Pleasant daerah West Virginia sejak November 1966 hingga Desember 1967.

Surat kabar setempat memuat berita di Point Pleasant Register dengan judul”Couples See Man-Sized Bird … Creature … Something” yang kemudian menjadi legenda rakyat disana. sumber: Wikipedia Editor: Nsuhaili