Isnin, 15 Januari 2018

Ibu Menyesal Bersolek Ketika Hamil, Bayi Jadi Mangsa.


Wanita ketika hamil masih juga perlu menjaga penampilan diri. Oleh sebab itu terdapat banyak perkara sebenarnya kita tidak boleh lakukan ketika seseorang wanita itu sedang hamil, salah satunya adalah mewarnakan rambut dan kuku.

Hal ini boleh terjadi kerana ada bahan-bahan kimia yang terkandung di dalamnya, mudah untuk menembusi sehingga ke kulit melalui saluran pernafasan hingga ke dalam darah.

Namun, beberapa golongan ibu yang terlalu menjaga penampilan sehingga tidak percaya dengan hal seperti ini dan akibat buruk yang akan terjadi.

Meli adalah seorang gadis yang cantik, dia juga suka memastikan rambutnya sentiasa cantik dan bermaya. Apabila tamat sekolah, dia seringkali mewarnakan rambutnya.

Tidak lama selepas bernikah dia disahkan hamil, seluruh keluarganya sangat teruja dan gembira untuk menanti kelahiran anak nya itu. Ketika itu, rambut Meli sangat panjang sehingga mertuanya menyuruhnya supaya memotong rambut nya supaya pendek. Tetapi Meli tidak mengendahkan langsung apa yang di katakan oleh mertuanya.

Ketika usia kandungnya 6 bulan, Meli secara diam-diam telah pergi ke salon untuk mewarnakan rambutnya. Setelah selesai mewarnakan rambut dia mewarnakan pula kukunya. Mertuanya yang terkejut lalu memberikan nasihat kepada nya. Akibat tidak puas hati Meli pun mula bertengkar mula dengan mertua nya ,suaminya hanya mampu mendiamkan diri sahaja.

Saat kelahiran amat lah dinanti-nantikan oleh seluruh ahli keluarga ini. Tiba lah hari kelahiran anak nya. Bayi tersebut telah selamat dilahirkan, tetapi bayi yang dilahir tidak normal seperti bayi yang lain. Alangkah terkejut nya doktor yang membantu semasa proses Meli bersalin. Bayi nya memiliki tiga pasang kali !

Nak tahu apa punca nya? Tidak lain dan tidak bukan kerana kelalaian Meli mewarnakan rambut dan kukunya semasa mengandung kan anak nya. Meli amat menyesal dengan perbuatannya, oleh sebab kecuaian nya anaknya terpaksa menanggung semua ini.

Bak kata pepatah nasi sudah menjadi bubur. Tidak ada lagi yang mampu dilakukan untuk memperbetulkan keadaan ini. Untuk para ibu yang sedang mengandung diminta untuk berhati-hati

dengan segala apa yang anda lakukan. Kerana kecuaian anda ,bakal anak yang akan dilahirkan menjadi mangsa nya.Sumber: Pixpo. Editor: Ila