Khamis, 11 Januari 2018

Jatuh Tali Air, Lelaki Lemas


ALOR SETAR: Seorang mayat lelaki telah ditemui ditemui di dalam tali air yang terletak di Kampung Kubang Siam, dekat Alor Janggus, pagi tadi.

Mangsa dikatakan lemas di dalam tali air tersebut apabila motosikal yang dinaikinya dipercayai terjatuh.

Namun, mangsa tidak dapat menyelamatkan dirinya lalu lemas.

Mayat mangsa yang dikenali sebagai Seow Lim Keong, 47, telah selamat ditemui kira-kira pada jam 11 pagi tadi oleh penduduk kampung.

Penduduk kampung berkenaan mendakwa bahawa mereka ada ternampak mangsa bersama motosikalnya di dalam tali air berkenaan.

Menurut Komander Operasi Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Alor Setar, pihaknya ada menerima panggilan telefon memaklumkan mengenai kejadian tersebut pada jam 11.29 pagi dan sepasukan anggota tiba di lokasi 10 minit kemudian.

Tambahnya lagi, operasi untuk mengeluarkan mangsa dari tali air tersebut disertai lima anggota dengan sebuah jentera dan tiga anggota dari Jentera Perkhidmatan Perubatan Kecemasan (EMRS) dari BBP Alor Setar.

"Setibanya di lokasi, didapati mayat mangsa yang masih berpakaian lengkap itu berada di tengah tali air yang berkedalaman kira-kira satu meter.”

"Mayat mangsa dan motosikalnya diserahkan kepada polis untuk tindakan lanjut," ujarnya lagi. Sumber: Berita Harian, Editor: Amira