Kejam !! Remaja 18 Tahun Takut Rahsianya Terbongkar Melahirkan Anak Luar Nikah Nekad Tikam Dada Bayinya Dengan Gunting


INDONESIA: Seorang remaja berusia 18 tahun tertekan kerana mengandung anak luar nikah nekad membunuh bayi nya itu. Remaja ini mengadu kepada keluarganya bahawa dia sakit perut dan terus dikejarkan ke sebuah Hospital Islam Purwokerto Barat, Banyumas,kira-kira pukul 4 petang.

Bayi malang ini dilahirkan di dalam bilik air hospital berkenaan. Menurut laporan Tribun News, remaja ini tidak membenarkan doktor melakukan pemeriksaan perutnya dengan alasan perut nya amat sakit apabila di sentuh.

Walau bagaimana pun pihak hospital terpaksa menahan remaja ini untuk pemeriksaan lanjut.

Dia dikatakan telah memasuki bilik air pada pukul 6 petang dan meminta gunting dari ayahnya. Tanpa rasa musykil ayahnya memberikan guting tersebut kerana dia tidak mengetahui bahawa anak nya telah mengandung.

Ketua Polid Banyumas, Bambang Yudantara Salamun, berkata kerana terlalu bimbang anak nya berada di dalam bilik air terlalu lama,ayahnya membuka pintu dan dia terkejut apabila melihat kaki bayi yang berlumuran darah di lantai bilik air itu.

Remaja itu dipercayai memotong tali pusat bayi itu lalu menikam dada anaknya berkali-kali menggunakan gunting tersebut.

Bambang berkata, pemeriksaan awal mendapati 11 kesan tikaman di dada serta lebam di pipi kanan bayi itu.

Remaja berkenaan telah mengaku menjalin kan hubungan dengan teman lelaki nya dan kini didalam tahan pihak polis. Editor: Ila