Jumaat, 12 Januari 2018

Maut Di Belasah Ibu Gara-Gara Hilangkan Telefon Bimbit


BEIJING – Seorang ibu telah membelasah anaknya menggunakan batang kayu selama lima jam sehingga mati gara-gara menghilangkan telefon bimbit ibunya.

Menurut laporan tempatan, Ming-Ming, 9, diikat pada kerusi dengan kain pembalut sebelum dipukul dari jam 6 petang hingga 11 malam.

Paramedik menemui mangsa dalam keadaan cedera yang serius pada seluruh badannya termasuk kepala dan muka sebelum disahkan mati di tempat kejadian.

Portal berita China, The Paper memuat naik rakaman kamera di tempat tinggal dua beranak itu di Huang Qiao di daerah Taizhou.

Menerusi rakaman tersebut, Ming-ming membawa telefon bimbit bersama menaiki lif dirumahnya dan dilihat sedang mencari telefon tersebut di taman pada jam 3 petang dan sejam kemudian cuba mendapatkan bantuan di pejabat keselamatan.

Pengawal keselamatan bertugas, Qian, memberitahu Ming Ming berkata memberitahunya dia menghilangkan telefon bimbit ketika bermain di kawasan salji.

“Telefon bimbit itu tiada kad sim dan agak sukar untuk dicari jika diliputi salji,” katanya.

Ibunnya, Chen berang setelah mengetahui perkara itu dan memukulnya bertubi-tubi selain memberitahu hanya memberi anaknya minum sedikit air tetapi tidak memberi makan.

Wanita itu dilaporkan oleh Yangtze Post keadaannya tidak stabil selepas ditahan polis dan mengatakan suaminya sering tiada di rumah dan tidak memberi wang. Editor:Farhana