"Saya Cantik Dan Bijak, Kamu Semua Jangan Cemburu, Tolong Terima Hakikat Ini"- Fathia Latiff


Sebut sahaja nama Fathia Latiff atau nama sebenarnya Nur Fathia Bt. Abdul Latiff pasti orang ramai akan mengenalinya. Pelakon Fathia Latiff di lahir kan pada tanggal  1 September 1987. Beliau berasal dari Ayer Hitam, Pulau Pinang dan telah mendapatkan pendidikan awal di  Universiti Teknologi Mara (UiTM) dalam jurusan Ijazah Sarjana Muda Undang-Undang.

Fathia Latiff sememangnya tidak pernah lekang dengan kontroversi panas dan hangat. Ada sahaja isu baru yang akan di bangkitkan nya di lama sosial dan membuatkan para netizen tidak senang dengan tindakan nya itu.  

Terbaru, Fathia menggunakan laman Twitter nya  sebagai salah satu tempat untuk dia meluah kan perasaan sama ada isu semasa atau tentang dirinya. Fathia telah membuat satu kenyataan mengenai kebijaksanaan yang dikurniakan kepadanya menerusi laman Twitter.


Semalam Fathia telah memuat naik satu tweet yang menyatakan bahawa dia cantik dan bijak, semua orang perlu menerima hakikat itu. Dia juga mengingat kan supaya jangan cemburu dengan apa yang dimilikinya.

Agak memuji diri sendiri bukan? Para netizen juga tidak melepaskan peluang untuk "sekolahkan" pelakon berkenaan.

Kali ini Fathia Latiff mungkin mempunyai banyak masa yang terluang untuk membalas segala kecaman dari pengikutnya di Twitter.


Seorang dari pengikutnya menulis jika benar dikatakan cantik dan berotak, haiwan juga mempunyai otak. Apa yang membezakan haiwan dengan manusia adalah manusia akan berfikir dahulu sebelum bertindak.

Jawapan 'pedas' dari Fathia juga tidak kurang hebat nya.



Bukan hanya itu sahaja, Fathia juga turut di 'sekolahkan' tentang kesalahan tatabahasanya. 


Dia juga telah memberikan beberapa pesanan kepada pengikut di lama Twitter supaya berhenti menghantar gambar yang tidak sepatutnya dan turut memberi amaran jika berbuat sedemikian. Sumber: Fathia Latiff . Editor: Ila