Sabtu, 3 Februari 2018

Ibu Bapa Kejam Biarkan Muka Anak Di Gigit Tikus


Seorang bayi yang baru sahaja di lahikan terpaksa menjalani pembedahan rekonstruktif atau lebih dikenal sebagai pembedahan plastik.

Ibu dan ayah bayi ini sengaja membiarkan tikus menggigit kepala bayi dan muka bayi lebih dari 100 kali. Bayi mereka dipercayai baru sahaja dilahirkan.

Pasangan muda ini telah dipenjarkan atas kesalahan membiarkan bayi mereka yang berusia 15 hari itu mengalami kecederaan yang teruk akibat dari gigitan tikus tersebut.

Bayi malang itu terpaksa menjalani pembedahan rekonstruktif pada tengkoraknya.


Pekerja sosial yang datang melawat ke rumah pasangan muda ini terkejut apabila mendapati katil bayi yang tidak diberikan nama itu berlumuran penuh dengan darah.

Terdapat kesan tapak kaki tikus yang berdarah di seluruh bilik dan selimut yang dipenuhi darah.

Suspek Erica Shyrock, 19, dan Charles Elliot, 18, telah mengaku menggunakan

Ibu bapanya, Erica Shyrock, 19, dan Charles Elliot, 18, mengaku menggunakan serbuk kristal dan K2 pada hari-hari sebelum serangan tikus.
Charles Elliott, 18, telah dipenjara kan kerana membiarkan tikus mengigit bayinya yang masih kecil.



Erica Shyrock, 19, juga turut dipenjara kan. Ibu bapa muda yang berasa dari Arkansas. Kedua-dua nya akan di hukum penjara selama lima tahun jika didapati bersalah.

Mereka akan layak untuk menjalani proses hukuman selepas 304 hari dan akan didakwa di hadapan mahkamah 293 hari setelah perbicaraan di baca kan.

Kemungkinan kedua mereka akan dibebaskan dari jagaan dalam tempoh 30 hari, kata peguam pertahanan Joseph Churchwell.

Kata peguam mereka ,Joseph Churchwell memberitahu Arkansas Online: 'Mereka sepatutnya tidak dibenarkan meninggalkan hospital dengan bayi ketika dia dilahirkan.

Churchwell berkata. "Ini adalah kesalahan DHS [Jabatan Perkhidmatan Manusia]. Kenapa mereka menunggu sehingga wajah bayi ini di gigit oleh tikus? '

Bayi, yang dilahirkan tidak cukup bulan dan beratnya lebih dari 4 paun ketika dilahirkan, dan kini telah menerima penjaga baru.Editor:Ila