Jumaat, 2 Februari 2018

Pemilik Rumah Kesal Selepas Melihat Keadaan Rumah Sewanya.


Rumah adalah kediaman untuk membolehkan kita berehat setelah penat seharian bekerja.

Bagaimanapun, jika kediamana itu menjadi kotor dan tidak sedap mata memandang, sudah pasti ia akan mengganggu kehidupan kita seharian.

Baru-baru ini seorang wanita yang dikenali sebagai ‘Puteeeghi’ telah memuat naik satu status di laman sosial Instagram miliknya menceritakan satu kejadian yang menimpa keluarganya.

Difahamkan, ayah kepada pemilik Instagram terbabit telah menyewa kediaman mereka kepada sekumpulan lelaki dan mereka dipercayai tidak membayar sewa rumah berkenaan selama enam bulan.

Pemilik rumah terbabit berasa bahawa dia perlu melakukan sesuatu dan tidak menyangka bahawa kejadian sebegini akan menimpa dirinya.

Siapa yang tidak geram apabila melihat rumah yang pada awalnya disewakan dalam keadaan baik, telah ditinggalkan dalam keadaan yang sangat kotor.

Apa yang paling teruk adalah hampir kesemua barangan di dalam rumah turut dirosakkan oleh sekumpulan lelaki ini. Sangat biadap!









Penyewa yang menyewa kediaman terbabit sepatutnya bertanggungjawab menjaga amanah yang diberikan kepadanya.

Diharap kepada penyewa diluar sana, jagalah amanah yang telah diberi dengan sebaik-baiknya kerana bukan mudah bagi tuan rumah terbabit untuk menerima keadaan sedemikian.


Sumber : Aiyeen, Editor: Amira